dinsdag 31 juli 2012

Krielaardappeltjes in ganzenvet


Gisteren was ik bij de Delhaize en daar zag ik een pot ganzenvet. Het kostte nog geen 3 euro en ik was hier en daar al eens receptjes tegengekomen met ganzenvet.
Ik kon de verleiding dan ook niet weerstaan.
Vandaag heb ik krielaardappeltjes, gewoon in de schil, voor 15 minuten gekookt in water met wat zout. Ik heb ze in de wasbak af laten koelen en nu staan ze op het vuur met een eetlepel van het ganzenvet. Wat ik gelezen heb op internet over ganzenvet is, dat het zelfs gezond is en in de buurt komt van het gebruik van olijfolie. Dus slecht kan het niet zijn.
Het ruikt in ieder geval al heerlijk.
Nog wat sla plukken uit eigen tuin, een eitje koken, wat tomaten erbij en een dressing.
Ik had nog 2 schnitzels in de diepvries dus die leg ik dadelijk even op de BBQ en we kunnen ons weer tegoed doen aan een heerlijke maaltijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten