woensdag 15 augustus 2012

Salade met sla, tomaat, komkommer, ei, augurk, wortelen en een dressing

Je kunt je niets lekkerder voorstellen dan sla uit eigen tuin. Mijn kroppen sla zijn inmiddels zo groot dat ik met 1 krop een volledige schaal kan vullen.
Hier kunnen we gemakkelijk twee dagen van eten.
Ik heb 1 krop sla gebruikt, 2 eieren, 2 grote tomaten in stukken, 4 in schijfjes gesneden kleine augurkjes, 1 stuk komkommer in schijfjes en 3 wortelen die ik in julienne gesneden heb. U kunt eventueel ook nog een in ringen gesneden ui toevoegen.
Het enige wat me nu nog rest is de dressing. Omdat ik de salade morgen ook nog wil eten doe ik de dressing niet op de salade in de schaal maar op de salade zodra deze op mijn bord ligt.
Als u dressing over de salade doet zal de salade de volgende dag behoorlijk nat zijn en niet meer zo knapperig. Ik maak vandaag een dressing door 1 eetlepel echte Belgische mayonaise (met citroen) te mengen met 1 eetlepel zure room en een theelepeltje azijn. Proef de dressing. Als u deze te zuur vindt voegt u wat suiker of zoetstof toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten