zaterdag 13 oktober 2012

Courgettesalade met feta

Vandaag was mijn vrouwtje werken en heb ik de hele dag gekookt. Voor het eerst heb ik het "Grote KOMEN ETEN Kookboek" gebruikt voor inspiratie. Ik ben echt niet te houden. Ze waarschuwde mij al: We zijn maar met twee dus deel de recepten door 2 (omdat het meestal recepten zijn voor 4 personen) en koop ook de helft van de ingrediënten. Ik weet het, maar het is weer niet gelukt. Ik heb eten voor een heel leger! Ik heb in totaal 4 verschillende gerechten gemaakt en heb echt nog veel ingrediënten over. Morgen maar weer koken!
Het eerste recept dat ik gemaakt het is de courgettesalade met feta.
Wat u nodig heeft voor 4 personen:
1 grote courgette
olijfolie
1 bosje peterselie
2 eetlepels citroensap
mespuntje suiker
200 gram feta
peper en zout
Verwarm eerst uw oven voor op 175 graden. Snijd ondertussen de courgettes in schijfjes en leg ze in een ovenschaal. Kruid de courgettes met peper en zout en besprenkel ze met olijfolie. Roer het geheel goed door.
Als uw oven op de juiste temperatuur is, zet dan de ovenschaal in de oven voor 10 minuten. Zet daarna de grill aan in uw oven en grill de courgettes nog 10 minuten. Roer regelmatig door de courgettes. Hak de peterselie fijn en bewaar een paar blaadjes om te garneren. Neem een kommetje en voeg hier de olijfolie, het citroensap, een mespuntje suiker en de fijngehakte peterselie toe. Kruid dit ook met peper en zout. Uw dressing is klaar. Haal de courgettes uit de oven en giet de dressing erover. Laat dit afkoelen. Verkruimel ondertussen de feta en strooi deze over uw courgettes heen. Werk de courgettesalade met feta af met een paar blaadjes peterselie. Klaar en heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten