zondag 21 oktober 2012

Gehaktballen bakken


Ik vind het altijd zoveel werk om gehaktballen te bakken. Het duurt lang, je moet erbij blijven om te voorkomen dat de boter verbrand en vaak zijn de gehaktballen veel te droog. Tegenwoordig bak ik de gehaktballen aan in wat boter en zet ze dan, in een ovenschaal, in een voorverwarmde oven van 200 graden gedurende 30 minuten. De oventijd is een beetje afhankelijk van de grootte van de gehaktballen. Het werkt perfect en de gehaktballen blijven lekker sappig.
De gehaktballen die u op de foto ziet heb ik gekruid met peper en zout en ik heb er gesnipperde bieslook onder gemengd. Deze gehaktballen heb ik gebruikt in het recept: Pasta met gehaktballen en champignonsaus maar u kunt de gehaktballen ook gewoon met een gekookt aardappeltje, wat groenten en appelmoes of gekarameliseerde rode kool eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten