maandag 12 november 2012

English breakfast maken met spek

Ik hou van een English breakfast maar wat ik nooit zo geweldig vind, dat zijn de worstjes. Ik vervang die altijd door gebakken spek. Mijn vrouwtje had afgelopen weekend weer een hele voorraad witte bonen in tomatensaus ingemaakt dus ik kan de komende winter weer volop genieten van mijn eigen ontworpen English breakfast. U heeft nodig voor 2 personen:
2 eieren
2 of 4 boterhammen
1 tomaat
4 stukjes spek
220 milliliter witte bonen in tomatensaus
Was uw tomaten, snijd deze in plakjes en bak deze in een grillpan. Bak hier ook uw spek in. Neem een koekenpan en bak hier de eieren in. Kruid de eieren met wat verse peper. Natuurlijk heb ik de ingemaakte witte bonen in tomatensaus gebruikt van mijn vrouwtje en deze in een apart kommetje even in de magnetron gezet. Maar u kunt natuurlijk ook een blikje kopen in de winkel. Ik hou er persoonlijk niet van als de bonen en de tomatensaus met mijn eieren op 1 bord liggen. Ik vind dat de eieren dan te waterig worden door het vocht van de witte bonen in tomatensaus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten