zaterdag 17 november 2012

Ragout serveren in bladerdeeg

Vandaag wou ik met onze zanddeeg vormen van Tefal lekkere taartjes maken maar mijn vrouw was everzwijnragout aan het maken en kwam op het idee om de vormpjes te vullen met bladerdeeg en hier de everzwijnragout in te serveren voor ons etentje vanavond. Gelukkig dat we een webwinkel hebben en ik meer zanddeeg vormpjes heb want de eters van vanavond zijn met zes en ik wil toch ook nog mijn taartjes maken. De zanddeeg vormen werken perfect, al zeg ik het zelf, vooral omdat ze een anti-aanbaklaag hebben. Als de vormpjes uit de oven komen laat het deeg al los. U vet de vormpjes in met wat boter en doet dan het bladerdeeg erin. Daarna knipt u van bakpapier een rondje wat u op het bladerdeeg legt. U legt gedroogde groene erwten op het bakpapier. Door het gewicht van de gedroogde erwten komt het deeg niet omhoog. (p.s. 1 keer kopen in een winkel en u kunt de erwten altijd blijven gebruiken). Zet de oven op 210 graden, verwarm deze voor en bak de vormpjes met bladerdeeg voor 22 minuten. De bladerdeeg gebakjes voor mijn vrouwtje zijn klaar dus nu kan ik aan mijn taartjes beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten