maandag 19 november 2012

Taartjes in bladerdeeg

Nou, mijn taartjes zijn ook klaar. Ik heb, zoals ik 2 berichten geleden heb toegelicht, bladerdeeg gebruikt. Ik heb daarna wat banketbakkersroom gemaakt voor de vulling van de taartjes.
U heeft nodig voor 4 taartjes:
Banketbakkersroom:
2 eidooiers
1 zakje vanillesuiker
50 gram suiker
32 gram bloem
250 milliliter melk

Topping:
1 appel
1 handje rozijnen
1 peer
1 theelepel kaneelpoeder
4 zanddeegvormen
Neem een kom en klop de eidooiers, samen met de suiker en vanillesuiker tot een romige crème. Neem nu een zeef en de bloem en houd de zeef boven de kom met de crème. Schep nu de bloem in de zeef en schud met de zeef zodat de bloem bovenop de crème valt. Roer dit door totdat de bloem vermengt is met de crème. Breng nu in een pan de melk aan de kook en giet de melk, al roerend, in een dunne straal bij de crème. Giet nu de creme terug in de pan waar u de melk in gekookt heeft en breng de banketbakkersroom op een laag vuurtje aan de kook. Laat dit al roerend, zachtjes nog 5 minuutjes koken. Doe de room nu in een kom en zet de kom in een bak, of de gootsteen gevuld met koud water. Laat de room koud worden. Roer af en toe.
Vul nu uw bladerdeeg. Ik heb voor 2 taartjes nog ingemaakte peren erover gedaan, maar u kunt ook peren uit blik gebruiken. Voor de andere 2 taartjes heb ik 1 appel geschild en in schijfjes gesneden. Daarna heb ik de appel met wat kaneel en een paar rozijnen gebakken in een pan met anti-aanbaklaag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten